Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2019

"Παιδιά, ο Θεός είναι παντοδύναμος, λιγάκι να γυρίσει την βίδα του μυαλού των ισχυρών της γης, λιγάκι, όχι πολύ, μια στροφή με το κατσαβίδι Του, όλα μπορούν να γίνουν. Δεν είναι τίποτα αδύνατο για τον Θεό".

 "Μία", είπαμε βρε...

Ερντογάν για την επιστολή Τραμπ: Την πέταξαμε στα σκουπίδια!

 

ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΠΡΩΤΟΣΥΓΚΕΛΟΣ

Ι.Μ. ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

Μου είχε κάνει εντύπωση το γεγονός ότι μιλούσε τότε πολύ για την Κωνσταντινούπολη, για την επιστροφή της στους Έλληνες. Θεωρούσε ότι αυτό δεν θα αργούσε να γίνει. Εγώ εντυπωσιάστηκα. Του λέω: "Γέροντα , πως μπορεί να γίνει αυτό; Μου φαίνεται αδύνατο η Πόλη να ξαναγίνει ελληνική". 

Και απαντά ο Γέροντας: 

"Παιδιά, ο Θεός είναι παντοδύναμος, λιγάκι να γυρίσει την βίδα του μυαλού των ισχυρών της γης, λιγάκι, όχι πολύ, μια στροφή με το κατσαβίδι Του, όλα μπορούν να γίνουν. Δεν είναι τίποτα αδύνατο για τον Θεό". 

Εννοούσε ότι την Πόλη δεν θα την πάρουμε με τον πόλεμο, θα μας την δώσουν, θα μας την παραχωρήσουν.

«Μαρτυρίες προσκυνητών, Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης 1924-1994», Β΄Έκδοση, Σελ : 212

 

15 σχόλια:

  1. Αν σκεφτείς ότι Αυτός δημιούργησε και τους ισχυρούς και τους ανίσχυρους και τα κατσαβίδια και τις βίδες και τα μπλακ & ντέκερ (και τα πάντα όλα, ορατά και αόρατα) - εκτός αν δεν το πιστεύεις - χάνεις το χρόνο σου περιμένοντας να δεις αν και πότε θα πραγματοποιηθούν αυτά που σου υποσχέθηκε, αντί μαλλιάσει η γλώσσα σου στο ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ, ΥΙΕ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΟΥ ΥΨΙΣΤΟΥ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

    (Με αυτές τις κουβέντες με ελέγχει η συνείδησή μου κι εγώ ο Mr. Mugaphone είμαι αναπολόγητος!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κ. Καυσομπλογκίτη, χαίρετε εν Κυρίω. Βρίσκω τις αναρτήσεις σας αρκετά χρήσιμες για τα μέλλοντα δεινά. Από το παρόν αλλά και το προηγούμενο ιστολόγιο, κάποιες από αυτές, κυρίως με πνευματικούς λόγους αγίων γερόντων, με στήριξαν και μου έδωσαν ελπίδα σε καταστάσεις πειρασμών, και σας ευχαριστώ προσωπικά γι' αυτό. Για τα μέλλοντα γεγονότα αφηνόμαστε στην πρόνοια του Θεού, άλλα αυτές τις ημέρες βρίσκεται σε εξέλιξη μία νέα προδοσία στην Εκκλησία της Ελλάδος, μετά από τη ψευδοσύνοδο στο Κολυμπάρι. Η Ιερά σύνοδος, εκτός ολίγων αρχιερέων, αποφάσισε την αναγνώριση της αυτοκεφαλίας των σχισματικών της Ουκρανίας, ενάντια στους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας μας. Αναμένεται το Σάββατο 19 Οκτωβρίου η μνημόνευση των σχισματικών σε συλλείτουργο στη Θεσσαλονίκη, από τον πατριάρχη Βαρθολομαίο και τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Βρήκα πολλές πληροφορίες για αυτό το πρόβλημα από το ιστολόγιο katanixi.gr και τον π. Νικόλαο Μανώλη. Εάν γίνεται, θα επιθυμούσα να δημοσιεύσετε αναρτήσεις και εσείς γύρω από αυτό το ζήτημα, το οποίο είναι θέμα πίστεως, κρίσιμο για τη σωτηρία μας. Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός να σας δίνει δύναμη και φώτιση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι ανάξιοι κληρικοί βλάπτουν την Εκκλησία
      (Άρθρο του Φώτη Κόντογλου στην εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ – 20/3/1965)

      Δυστυχώς όπου σταθεί κανείς ακούει επικρίσεις και παράπονα για τους κληρικούς μας και για την αδράνεια της Εκκλησίας μας. Αυτό στεναχωρεί και θλίβει κάθε Ορθόδοξο Χριστιανό. Η αλήθεια είναι ότι εξαιτίας κάποιων αναξίων κληρικών γενικεύεται η δυσφήμιση της Εκκλησίας και πως εξογκώνονται τα παραστρατήματα των ιερωμένων κι αυτό είναι φυσικό επειδή ο λαός έχει την απαίτηση οι κληρικοί να είναι χωρίς κηλίδα, αλλιώς δεν τους αναγνωρίζει για πνευματικούς οδηγούς του. Οι πολλοί δεν είναι σε θέση να ξεχωρίσουν το πρόσωπο από το πνευματικό λειτούργημα που κάνει και επηρεάζονται τόσο πολύ από κάποια σκάνδαλα που φημολογούνται για κάποιον ιερωμένο, ώστε γίνονται άπιστοι, δεν πατούν πια σε εκκλησία και είναι πολύ δύσκολο έναν τέτοιο αγαναχτισμένο άνθρωπο να τον συμφιλιώσει κανείς ξανά με την Εκκλησία. Αφήνω πως όποιος επιχειρήσει να τον μεταστρέψει από την απέχθεια που πήρε για τη θρησκεία, θα βρει τον μπελά του και μπορεί να ακούσει ότι κι αυτός είναι υποκριτής γιατί σκεπάζει τις αθλιότητες των παπάδων.

      Τα σκάνδαλα των ρασοφόρων μας είναι η σπουδαιότερη αιτία που πληθαίνουν οι αιρετικοί και μάλιστα αυτοί, οι νέοι προσήλυτοι, γίνονται φανατικότεροι μέσα στην αίρεση που προσχωρούν, αηδιασμένοι από τους ανάξιους ιερωμένους μας. Για τούτο πρέπει να τρέμουν οι κληρικοί μην τυχόν και ακουσθεί το παραμικρό σε βάρος τους, γιατί οι ψυχές που χάνονται θα ζητηθούν κάποια μέρα από αυτούς. Ο Χριστός είπε στους μαθητές του ότι αυτοί είναι το φως του κόσμου και το άλας της γής και ότι πρέπει να λάμψει τα φως τους έμπροσθεν των ανθρώπων για να δούνε τα καλά έργα τους και να δοξάσουν τον πατέρα τον εν ουρανοίς. Λοιπόν κι όταν γίνεται το ανάποδο, δηλαδή όταν οι άνθρωποι βλέπουν τα κακά έργα τους, αντί να δοξάσουν το Θεό θα τον βλαστημήσουν. Και αιτία θα είναι όχι οι άθεοι, όχι οι εχθροί του Χριστού, αλλά οι ίδιοι οι μαθητές και αντιπρόσωποί του στον κόσμο – οι «κεχρισμένοι»

      Πάντα σε κάθε εποχή υπήρχαν οι ανάξιοι κληρικοί, κοντά στους αγίους ρασοφόρους. Αλλά σήμερα το πράγμα χειροτέρεψε κατά πολύ. Μια από τι πολλές αιτίες αυτής της θλιβερής καταστάσεως είναι το ότι γίνονται συχνά κληρικοί κάποιοι άνθρωποι που δεν έχουν κλίση στη θρησκεία και που γι αυτούς το «ρασοφορείν» είναι ένα επάγγελμα. Ο ιερεύς όχι μόνο πρέπει να έχει κλίση στη θρησκεία, αλλά να φλέγεται από πίστη και αγάπη προς τα θεία και να τελεί την θείαν μυσταγωγίαν με τέτοια κατάνυξη που πολλές φορές να δακρύζει μπροστά στην Αγία Τράπεζα ιερουργώντας με φόβο και τρόμο. Ενώ πολλοί από τους σημερινούς ρασοφόρους αντί η ευσέβειά τους και η κατάνυξή τους να συνεπάρει τους εκκλησιαζόμενους, τους παγώνει η ατονία, η αδιαφορία και η ψυχρότητα με την οποία εκτελούν τις ιεροτελεστίες.
      Επειδή λοιπόν λείψανε από την Εκκλησία μας οι ιερωμένοι που έχουν φωτιά μέσα τους, η Εκκλησία αυτή δεν μπορεί παρά να βραδυπορεί ασυγκίνητη κι αδιάφορη για όσα θα έπρεπε να την ενδιαφέρουν ζωηρά. Αδιάφορη για το ότι το ποίμνιό της σκανδαλίζεται και δοκιμάζεται σκληρά η πίστη του από τα καμώματα μερικών ιερωμένων. Αδιάφορη για την παραμόρφωση της ιερής παραδόσεως μας. Αδιάφορη για τα τέκνα της που την αρνούνται, για να πυκνώσουν τις τάξεις των διαφόρων αιρετικών, με κίνδυνο αυτή η αιμορραγία της να καταντήσει θανάσιμη γι’ αυτήν. Ο τρόπος με τον οποίον θα μπορούσε να διορθωθεί αυτή η πολύ θλιβερή κατάστασις φανερώνεται από τα παραπάνω ότι είναι πολύ απλός. Είναι όμως και πολύ δύσκολη η θεραπεία της. Γιατί για την Εκκλησία του Χριστού δεν υπάρχει κανένα φάρμακο, ούτε καμία μαγική ράβδος, αφού η ίδια έχει για έργο της την καθοδήγηση και την σωτηρία των ανθρώπων.

      https://ethnikonkratos.gr/2019/10/11/fotis-kontoglou-anaxioi-klhrikoi/

      Διαγραφή
    2. ΜΑΚΡΥΑ από το ιστολόγιο katanixi.gr και τον π. Νικόλαο Μανώλη.!!! εκτος κ αν ειστε παλαιοημερολογιτες...😉

      Διαγραφή
    3. Ο π. Νικόλαος Μανώλης δεν είναι σχισματικός ούτε έχει κοινωνία με παλαιοημερολογίτες ή άλλους σχισματικούς. Παραμένει στην Εκκλησία της Ελλάδος ως αποτειχισμένος μαζί με τον γνωστό θεολόγο π. Θεόδωρο Ζήση, και δεν αρνούνται την ιεροσύνη των αιρετιζόντων επισκόπων, παρά μόνο τις οικουμενιστικές πλάνες τους. Αποτείχιση σημαίνει προστασία από την αίρεση, και εφαρμόζεται από έναν κληρικό με διακοπή μνημόνευσης του αιρετίζοντος επισκόπου, κατά τον ΙΕ΄κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου, και από έναν λαϊκό με αποφυγή εκκλησιασμού σε ναούς όπου λειτουργούν αιρετίζοντες κληρικοί. Ιδίως τώρα με το επικείμενο σχίσμα τα πράγματα χειροτερεύουν, καθώς στους ναούς μας θα μνημονεύονται οι σχισματικοί της Ουκρανίας, άνθρωποι που άλλοι είναι καθηρημένοι και άλλοι αυτοχειροτόνητοι. Παράλληλα διώκουν τους πιστούς και τους ιερείς της κανονικής εκκλησίας της Ουκρανίας με τη βία, και καταλαμβάνουν τους ναούς. Χύνεται αίμα πιστών με την ευλογία του Βαρθολομαίου και του Ιερωνύμου. Όσοι από εμάς δεν αντιδράσουμε στις ενορίες μας, να φύγουμε από πνευματικούς που συμφωνούν με αυτή την κατάσταση, θα φύγει η χάρη του Θεού από πάνω μας, και θα το βρούμε μπροστά μας όταν έρθουν τα γεγονότα εαν δεν αντισταθούμε και δεν στηρίξουμε παραδοσιακούς αποτειχισμένους ιερείς, που δεν έχουν κοινωνία με σχισματικούς. Η τοπική Ορθόδοξη Εκκλησία στη Σουηδία, κ. Κώστα, δυστυχώς έχει αλωθεί από τον οικουμενισμό. Με καλή προαίρεση σας λέω, ερευνήστε το θέμα καλύτερα και μην αδικείτε τον π. Νικόλαο Μανώλη, ούτε το katanixi.gr. Δεν είμαι προσωπολάτρης απέναντι στον π. Νικόλαο, εαν διδάξει κάτι αντίθετο με το Ευαγγέλιο στο μέλλον, θα σταματήσω να τον παρακολουθώ. Οι θέσεις του όμως είναι ορθόδοξες, έχει αγάπη και πόνο για τον πλησίον και για τους διώκτες του, όσο σκληρόκαρδοι και να είναι.

      Διαγραφή
    4. Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, όταν ήταν ο μόνος που δεν υπέγραψε την ψευδοσυνοδο Φερραρα-Φλωρεντια ΔΕΝ αποτειχιστηκε αλλά παρέμεινε ΜΕΣΑ στην Εκκλησία, έδωσε ΜΑΧΗ και οι απόψεις του ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΑΝ!!! Ο Άγιος Ραφαήλ το 1452, ως πρωτοσύγκελος του Πατριαρχείου, μαζί με το διάκονο του Νικόλαο, αρνηθηκαν να συμμετάσχουν στο προδοτικό ουνιτικο συλλειτουργο στην Αγία Σοφία, στην εορτή του Αγίου Σπυρίδωνος (12/12/1452), εξεδιωχθησαν από τη θέση τους αλλά ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΗΚΑΝ! Παρέμειναν μέσα στην Εκκλησία και ΔΟΞΑΣΤΗΚΑΝ ΜΕ ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΟΥΣ ΩΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ!

      Σας παρακαλώ!!! Μην τροφοδοτουμε το ένα άκρο, το ζηλωτισμο, για να πολεμήσουμε τον, όντως, τρομερά επικύνδινο οικουμενισμό και την καταστροφική εκκοσμίκευση (παραπέμπω στο εξαιρετικό βιβλίο του μακαριστού π. Επιφανίου Θεοδωροπούλου, «ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ - ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΖΗΛΩΤΙΣΜΟΣ» Έκδοσις Ιερού Ησυχαστηρίου Κεχαριτωμένης Θεοτόκου Τροιζήνος).

      Διαγραφή
    5. Αποτείχιση δεν σημαίνει σχίσμα, σημαίνει παραμονή στην Εκκλησία και απομάκρυνση, προστασία, ύψωση τειχών από την αίρεση. Παραμονή στην υπάρχουσα Εκκλησία μέχρι να την αποκαταστήσει ο Θεός με άξιους διαδόχους, όχι δημιουργία νέας εκκλησίας με νέους επισκόπους. Είναι προστασία από αιρετίζοντες επισκόπους που σχίζουν την Εκκλησία του Χριστού, απομακρύνοντες το ποίμνιο από την αληθινή πιστη και τη σωτηρία. Η αποτείχιση εκτός από ομολογία πίστεως, είναι και μορφή διαμαρτυρίας απέναντι σε αυτούς τους επισκόπους, μήπως έλθουν σε μετάνοια κάποιοι από αυτούς. Ο ΙΕ΄κανόνας της ΑΒ' συνόδου επαινεί τους ιερείς που διακόπτουν το μνημόσυνο αιρετιζόντων επισκόπων. Έχουμε παραδείγματα Αγίων που διέκοψαν τη μνημόνευση, όπως ο άγιος Μάξιμος ο ομολογητής, ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο οποίος διέκοψε το μνημόσυνο του φιλοπαπικού πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ιωάννη Καλέκα, ο οποίος στην συνέχεια τον καθαίρεσε, άλλα ο Άγιος συνέχισε να λειτουργεί. Είναι η εποχή που θα χωρίσει η ήρα από το στάρι, όπως έλεγε ο άγιος Παΐσιος. Είναι εποχή που χρειάζεται πολλή προσευχή, εμπιστοσύνη στον Κύριο και ταπεινό φρόνημα, ώστε να μην πέσουμε σε οποιαδήποτε πλάνη, αριστερά ή δεξιά. Ο Κύριος Ιησούς Χριστός με τις πρεσβείες της Υπεραγίας Θεοτόκου να σας δίνει ευλογία και φώτιση.

      Διαγραφή
    6. Ποιόν επίσκοπο μνημονεύουν λοιπόν οι αποτειχισμένοι κληρικοί στις Θείες Λειτουργίες που κάνουν; Υποθέτω ότι ο π. Θεόδωρος Ζήσης και ο π. Νικόλαος Μανώλης συνεχίζουν να λειτουργούν, παρά την αποτειχιση τους. Ποιόν επίσκοπο μνημονεύουν; Τέλεση Θείας Λειτουργίας χωρίς τη μνημόνευση του επιχωριου επισκόπου, αποτελεί σοβαρότατο εκκλησιολογικό σφάλμα κατ' εμέ, αλλά, έστω, ότι οι επίσκοποι τους έχουν πέσει σε αίρεση (υπόθεση εργασίας). Ερωτώ λοιπον: ποιόν επίσκοπο μνημονεύουν. Αν δεν μνημονεύουν κανένα επίσκοπο ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ. Περιμένω την απάντηση...

      Διαγραφή
    7. Κατά την μνημόνευση χρησιμοποιείται η φράση "υπερ πάσης επισκοπής ορθοδόξων". Οι δύο πατέρες δεν λειτουργούν διότι έχουν τεθεί παρανόμως από τον επίσκοπο τους σε αργία, όπως και άλλοι αποτειχισμένοι κληρικοί σε άλλα μέρη της Ελλάδος. Η μνημόνευση ενός επισκόπου κατα την Θεία Λειτουργία έχει τυπικό χαρακτήρα, δηλώνει το ομόδοξο του επισκόπου με τον λειτουργούντα κληρικό, την ορθοπιστία του επισκόπου. Το ότι δεν υφίσταται θεία Λειτουργία χωρίς την μνημόνευση του οικείου επισκόπου, ο οποίος αιρετίζει, είναι νέα πλάνη που αν δεν απατώμαι προέρχεται από την επισκοποκεντρική αίρεση του Ζηζιούλα, η οποία διαδόθηκε τα τελευταία χρόνια. Δημιουργείται πρωτείο στον τοπικό επίσκοπο, πρωτείο στον οικουμενικό πατριάρχη, και το χειρότερο απ' όλα ιεραρχία στην Αγία Τριάδα (Πατήρ ανώτερος από τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα).

      Διαγραφή
    8. Ο Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς ποιόν μνημόνευε μετά την διακοπή μνημόνευσης του Ιωάννη Καλέκα; Ήταν άκυρο το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας που τελούσε μετά τη διακοπή; Ή μήπως έσφαλε ο Άγιος και έπρεπε να μνημονεύει τον φιλοπαπικό πατριάρχη ότι ορθοτομεί τον λόγο της αληθείας, ψευδόμενος ενώπιον του Θεού; Γι' αυτό στην μνημόνευση γίνεται αντικατάσταση με τη φράση "υπέρ πάσης επισκοπής ορθοδόξων".

      Διαγραφή
    9. Είναι άλλο το παπικού τύπου πρωτείο που διεκδικεί ο Πατριάρχης (το οποίο είναι ΟΝΤΩΣ απαράδεκτο), και άλλο το ζήτημα της μνημόνευσης του οικείου ιεράρχη. Η μνημόνευση του οικείου ιεράρχη είναι καθιερωμένη και υποχρεωτική ΑΙΩΝΕΣ πριν δημοσιεύσει την, οντως αμφιλεγόμενη θεολογία του ο Μητροπολίτης Περγάμου.
      Αν οι αποτειχισμένοι κληρικοι δεν λειτουργούν, λόγω της αργίας που τους έχει επιβληθεί, τότε που μεταλαμβανουν του σώματος και του αίματος του Χριστού; Διότι κάπου θα μεταλαμβανουν, έτσι δεν είναι;

      Να πω και κάτι ακόμη. Γνωρίζω περίπτωση ιερέα, ο οποίος επισκεπτόμενος μοναστήρι της Δυτικής Ελλάδας, οπου διέμενε αποτειχισμενος μοναχος, έμεινε εμβρόντητος από την άρνηση του μοναχού να του φιλήσει το χέρι, επειδή ο ιερέας δεν είχε αποτειχιστει από τον οικείο του Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής! Έκρινε δηλαδή και απέρριψε ιερέα, που είχε ακωλυτον την ιεροσύνη, επειδή δεν σταματούσε το μνημόσυνο του δικού του επισκόπου (και, παρεπιπτοντως, και γέροντα του, πνευματικού του πατέρα). Έτσι θα αντιμετωπίσουμε τον οικουμενισμό; Έτσι θα χτυπήσουμε τις αιρέσεις; Με διχασμό μεταξύ μας; Ακούγεται (ελπίζω να είναι ψέμα) ότι κάποιοι αποτειχισμένοι ετοιμάζονται να προσχωρήσουν σε Σχίσμα, υπό Ρωσσική ομπρέλλα, μόλις η Μόσχα, σε λίγες μέρες, διακόψει την εκκλησιαστική κοινωνία με την Εκκλησία της Ελλάδος, λόγω της (όντως λανθασμένης) στάσης της για το Ουκρανικό. Οψομεθα... Άλλωστε και οι Ρώσοι, σόου οικουμενιστικες και ΠΑΝΣΛΑΒΙΚΕΣ τάσεις, άλλο τίποτα...

      Διαγραφή
    10. «Εις τους καιρούς μας βλέπομεν ότι πολλά πιστά τέκνα της Εκκλησίας μας, Μοναχοί και λαϊκοί, έχουν δυστυχώς αποσχισθή από αυτήν εξ αιτίας των φιλενωτικών. Έχω την γνώμην ότι δεν είναι καθόλου καλόν να αποχωριζόμεθα από την Εκκλησίαν κάθε φοράν που θα πταίη ο Πατριάρχης˙ αλλά από μέσα, κοντά στην Μητέρα Εκκλησία έχει καθήκον ο καθένας ν’ αγωνίζεται με τον τρόπον του. Το να διακόψη το μνημόσυνον του Πατριάρχου, να αποσχισθή και να δημιουργήση ιδικήν του Εκκλησίαν και να εξακολουθή να ομιλή υβρίζοντας τον Πατριάρχην, αυτό, νομίζω, είναι παράλογον.

      Εάν διά την α’ ή β’ λοξοδρόμησι των κατά καιρούς Πατριαρχών χωριζώμεθα και κάνωμε δικές μας Εκκλησίες – Θεός φυλάξοι! - , θα ξεπεράσωμε και τους Προτεστάντες ακόμη. Εύκολα χωρίζει κανείς και δύσκολα επιστρέφει. Δυστυχώς, έχουμε πολλές «Εκκλησίες» στην εποχή μας».

      Άγιος Παΐσιος (απόσπασμα επιστολής που είχε αποστείλει το 1969)

      Διαγραφή
  3. Δεν γνωρίζω για τον π. Θεόδωρο Ζήση, αλλά ο π. Νικόλαος Μανώλης έχει πνευματικό τον γ. Αγάθωνα της Ι.Μ. Κωνσταμονίτου. Για τον συγκεκριμένο μοναχό που αναφερθήκατε δεν μπορώ να κρίνω γιατί το έπραξε, δεν γνωρίζψ λεπτομέρειες. Δεν πρέπει πάντως να υπάρχει μίσος και διχασμός, χρειάζεται σωστή ενημέρωση για θέματα πίστεως και καλή προαίρεση. Τα μυστήρια τελούνται στό όνομα της Αγίας Τριάδος, όχι στο όνομα του επισκόπου. Η μνημόνευση δεικνύει το ομόδοξο μεταξύ λειτουργούντα κληρικού και οικείου επισκόπου, είναι απλώς μία ευχή υπέρ του επισκόπου. Οι κληρικοί γενικότερα συνεργούν στα μυστήρια ως υπηρέτες του Θεού. Η μνημόνευση ενος επισκόπου ως ουσιαστικό προαποιτούμενο της Θ. Λειτουργίας, καθώς και η αδιάκριτη υπακοή σε αυτόν σε θέματα πίστεως, ενώ αυτός κηρύττει γυμνή τη κεφαλή αίρεση, είναι κακοδοξίες του μ. Περγάμου. Η διακοπή μνημόνευσης όμως γίνεται μόνο για λόγους αίρεσης, όχι για οποιονδήποτε άλλο λόγο, για να μην διασαλεύεται η τάξη σην Εκκλησία. Όσοι από τους αποτειχισμένους της Ελλάδος μνημονεύσουν Ρώσσους ή άλλους επισκόπους, διαπράττουν μεγάλο σφάλμα. Ελπίζω να μην ισχύει. Συμφωνώ με την αναφορά σας για τις οικουμενιστικές τάσεις του Ρώσσου πατριάρχη, του μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα κ.α. Στη χώρα μας όμοως θα προκύψει μεγάλο πρόβλημα με το Ουκρανικό, όταν οι Έλληνες επίσκοποι θα μνημονεύουν και θα έχουν κοινωνία με τους σχισματικούς του Επιφανίου Ντουμένκο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς αυτό το μέγα σφάλμα, η μνημόνευση από τον Ιερώνυμο του δήθεν «Αρχιεπισκόπου Ουκρανιας», αναμένεται να γίνει αύριο...

      Διαγραφή
    2. Η Μονή Κωνσταμονίτου είναι ένα από τα πιο αυθεντικά αγιορείτικα μοναστήρια! Κι ο γ. Αγάθων είναι μεγάλη μορφή! Δεν γνώριζα ότι είναι πνευματικός του π. Νικολάου Μανώλη. Η Μονή Κωνσταμονίτου δεν έχει διακόψει το μνημόσυνο του Πατριάρχη, γνωρίζω ωστόσο ότι οι πατέρες της Μονής προβληματίζονται πάρα πολύ με τα οικουμενιστικα "ανοίγματα" του Πατριαρχείου.
      Τι να πω... Ο Θεός να μας φωτίζει όλους...

      Διαγραφή

Παρακαλώ σχολιάζετε με ευπρέπεια. Η ευθύνη του σχολίου βαραίνει εσάς και μόνο.