6/5/19

ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ: ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΛΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΞΑΝΑΛΕΤΕ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΟΥΜΕ!


Εν τω μέσω της δαιμονικής μπόρας που έχει παραλύσει ολόκληρη την χώρα και την απομυζά αυτήν και τους Έλληνες χωρίς οίκτο, αδίστακτα, όλοι προσπαθούμε από κάπου να κρατηθούμε. 
Οι πιο πιστοί κάνανε την καλύτερη δουλειά: έχουν πιαστεί από το φουστάνι της Παναγίας που έλεγε κι ο γερό-Παΐσιος και αυτή φροντίζει για όλα. Να είμαστε σίγουροι γι' αυτό!


Οι υπόλοιποι που είμαστε χριστιανοί της οκάς και με επαμφοτερίζουσα πίστη αναλόγως πως μας πάνε τα πράγματα, βιώνουμε τα αδιέξοδα της καθημερινότητας ως το μεδούλι της ύπαρξής μας και παλεύουμε ο ένας να δώσει κουράγιο στον άλλον.
(Για την δύναμη της παρέας έχουμε γράψει. Η παρέα καλών φίλων - ακόμη κι ενός! -, διαιρεί τον πόνο και πολλαπλασιάζει την χαρά. )

Μέσα σ' αυτόν τον ορυμαγδό, όταν πας να συζητήσεις για τα θέματα που μας ταλανίζουν στην καθημερινότητα και για το πώς θα μπορούσε να αλλάξουν έμπρακτα τα πράγματα, έρχονται κάποιοι φίλοι με την γνωστή επωδό που ακούς κι από πολλούς μοναχούς:
ΕΑΝ ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ, ΔΕΝ ΘΑ ΓΛΙΤΩΣΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ!

Όχι ότι έχουν άδικο, αλλά έχουν πλέον κουράσει. Γιατί η μετάνοια δεν είναι κουμπί να την πατήσεις, ούτε μακαρόνια να τ' αγοράσεις από το σούπερ-μάρκετ. Από όσα έχω διαβάσει κι  αν δεν κάνω λάθος, πρώτα την ζητάς από τον Θεό κι Αυτός σου την στέλνει!
Όμως ποιος ελληνικός λαός να ζητήσει μετάνοια όταν πλέον η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων «οι καημένοι δεν προλαβαίνουν έναν σταυρό να κάνουν» (Όσιος Παΐσιος, ΕΔΩ)  και ζουν σε τέτοια ένταση που αντιλαμβάνονται πλέον την ζωή μόνο ως μια αλληλουχία οικονομικών διεκπεραιώσεων;

Παιδιά, εσείς που μας λέτε και μας ξαναλέτε για την μετάνοια, ήμαρτον! Σταματήστε! ...Μετανοήστε! Πάρτε το αλλιώς! Κουράσατε! 
Προσευχηθείτε γι' αυτό. Ο λόγος σας ενοχλεί γιατί και η μετάνοια απαιτεί κάποια ελάχιστη ψυχική δύναμη που πλέον λίγοι διαθέτουν. Μην δημιουργείται στους άλλους κι ενοχές από πάνω!

Όχι ότι η προσπάθεια για την μετάνοια δεν θα πρέπει να είναι αέναη και εώς του τάφου και κανείς δεν πρέπει να εφησυχαστεί και να δικαιολογεί τον εαυτό του, από αυτά που γράφω εδώ αλλά να βλέπουμε λίγο και την πραγματικότητα:
Δεν πρόκειται ο λαός μας, σ' αυτήν την κατάσταση να προσέλθει σε ΕΚΟΥΣΙΑ μετάνοια! Δεν το βλέπετε, ότι ζούμε την δαιμονική μπόρα που έλεγε ο γερό-Παΐσιος;

Η μετάνοια του λαού μας θα είναι ΑΚΟΥΣΙΑ και ο Όσιος όπως προέβλεψε όσα ζούμε σήμερα, προέβλεψε και πότε θα γίνει αυτή και το εξήγησε γιατί θα γίνει.

Η χρονική στιγμή της μετανοίας των Ελλήνων: 
Σ’ αυτό το σημείο ρωτάω: «Εμείς, τι θα κάνουμε; Ο ελληνικός στρατός θα πάρει μέρος σ’ αυτόν τον πόλεμο;» «Όχι» λέει. «Θα βγάλει η κυβέρνηση απόφαση να μη στείλει στρατό. Θα κρατήσει στρατό μόνο στα σύνορα. Και θα είναι μεγάλη ευλογία που δε θα πάρει μέρος. Γιατί, όποιος πάρει μέρος σ’ αυτόν τον πόλεμο, χάθηκε… Τότε, επειδή στην Ελλάδα ο κόσμος θα φοβηθεί, πολλοί θα στραφούν προς την Εκκλησία, προς τον Θεό, και θα μετανοήσουν. Γι’ αυτό, επειδή θα υπάρξει μετάνοια, δε θα πάθουμε κακό οι Έλληνες. Ο Θεός θα λυπηθεί την Ελλάδα, επειδή ο κόσμος θα στραφεί προς την Εκκλησία, προς το Μοναχισμό και θα αρχίσουν να προσεύχονται.  
(από ΕΔΩ)


 Και για ποιο λόγο θα έχουμε την θεία εύνοια;


«Υπάρχει η μαγιά και αυτή η μαγιά κρατάει την Εκκλησία και την Ελλάδα. Γι αυτή τη μαγιά ο Κύριος θα κάμει ότι θα κάμει»!


Νομίζω λοιπόν πως αυτή η καραμέλα θα πρέπει να σταματήσει. Πάει και τελείωσε: δεν υπάρχει περίπτωση να μετανοήσουμε ΕΚΟΥΣΙΑ! Θα φοβηθούμε και θα μετανοήσουμε!

Όσον αφορά όλους αυτούς που βλέπουν το μέλλον των Ελλήνων μαύρο κι άραχνο και σ' αυτούς ο Όσιος απάντησε:
Σε κάποιον που ανησυχούσε για τις εχθρικές επιβουλές εναντίον της πατρίδος, έδωσε την εξής ελπιδοφόρο απάντηση : «Κι αν μου πουν ότι δεν υπάρχει Έλληνας, εγώ δεν ανησυχώ. Μπορεί ο Θεός να αναστήσει έναν Έλληνα. Φτάνει ακόμη και ένας». Ακόμη πίστευε: «Και ένας Χριστιανός να μείνει μόνο, ο Χριστός θα κάνει το σχέδιό Του». Όταν οι άλλοι μιλούσαν για δυσάρεστες μελλοντικές εξελίξεις στο Έθνος και έσπερναν τον φόβο, ο Γέροντας μετέδιδε αισιοδοξία και ελπίδα. Μιλούσε για αναστημένη Ελλάδα και για ανάκτηση της Αγια – Σοφιάς. «Υπάρχει και Θεός. Τον Θεό που τον έχεις βάλει;» είπε σε κάποιον κληρικό που έβλεπε το μέλλον της Πατρίδας ζοφερό.

Και τέλος, πώς θα ελευθερωθούμε; Ο λόγος πάλι στον Όσιο:


«Είναι κρίμα, γιατί σήμερα κατόρθωσε ο διάβολος κι αιχμαλώτισε τις ηγεσίες. Κλαίω την Ελλάδα.
Δεν έχει μείνει τίποτα όρθιο σήμερα. Η Ελλάδα για να σωθεί, πρέπει όλοι οι ηγέτες της όπου και αν βρίσκονται, να πάνε εξορία….
Να φύγουν, γιατί παρόντες μολύνουν.
Σήμερα πουλήθηκαν όλα. Έχει κατορθώσει ο «Διεθνής Σιωνισμός» με τα προγράμματα που κάνει εδώ και 180 χρόνια, να εφαρμόσει σήμερα τα σχέδια του.
Σήμερα όμως που όλοι γονατίσαμε και δεν υπάρχει ελπίς, θα επέμβει ο Θεός των πατέρων μας για τα αίματα των Μαρτύρων μας και τα λείψανα των Αγίων μας. Το αίμα το Ελληνικό που χύθηκε για την Ορθοδοξία, εάν ενωθεί σήμερα θα γίνει πλωτό ποτάμι, να πνίξει τους κανίβαλους που λέγονται «μεγάλοι».
Οι ελπίδες μας είναι μόνο στον Θεό. Κι εσείς να ζείτε χριστιανικά, γιατί σας λέω υπεύθυνα-και θα το δείτε-ότι δεν έχουμε μέρες. Αυτό που ανάβει τώρα στα Βαλκάνια θα συνεχιστεί.
Αυτό θα είναι η αφετηρία μέσω της οποίας ο Θεός, με το δικό Του τρόπο, θα ελευθερώσει τους χριστιανούς και θα τους υψώσει πάλι στην γραμμή τους. Και θα επανέλθει το Βυζάντιο. Και ξέρετε γιατί; Διότι οι Ευρωπαίοι λαοί θα ξαναενωθούν. Ποιος θα τους καθοδηγεί; Δεν κρατάει κανείς. Μόνο εμείς κρατάμε την Ορθόδοξη πίστη». 


Κι ας βιώνουμε μέγιστη κατάπτωση προσωρινά...  
Μόνο εμείς! 
Δεν είναι εγωιστικό.
Το αποδείξαμε δυο φορές στην Ιστορία.

23 σχόλια:

  1. Ανώνυμος6/5/19, 2:59 μ.μ.

    Δεν θα ακυρώσουμε την Αγία Γραφή και ΟΛΟΥΣ τους Αγίους της Εκκλησίας, επειδή έτσι μας αρέσει εμάς.

    ΔΕΝ θα ΖΗΣΟΥΝ ΟΛΟΙ, μετά από τα επερχόμενα γεγονότα: Θα ζήσουν ΜΟΝΟ όσοι ΗΔΗ μετανοούν ΚΑΙ όσοι ΘΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΝ μελλοντικά. Οι υπόλοιποι θα πάνε στο καλό (με ασθένειες, με πτώχεια και με άλλα γεγονότα).

    Η υποδούλωση στους Τούρκους στην μακρόχρονη Τουρκοκρατία, σύμφωνα με τους Αγίους της Εκκλησίας, έγινε επειδή ο λαός και η ηγεσία (πολιτική, θρησκευτική) τότε, είχαν ΞΕΠΕΣΕΙ σε μεγάλη ΚΑΤΑΝΤΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος6/5/19, 8:21 μ.μ.

      Συμφωνώ. Σίγουρα όπως λέει και ο Φίλιππος δεν χρειάζεται να κουράζουμε. Αλλά όπως λένε όλοι οι Άγιοι Πατέρες μας ή μετάνοια σώζει μόνο. Τώρα αν έρθει από εμάς πρόωρα και αναίμακτα ακόμα καλύτερα. Αλλά θα είμαστε εμείς τοτε ζωντανοί για να μετανοήσουμε Φιλλιπα, η θα έχουμε χάσει το τρένο κ θα χουμε φύγει από τούτη τη ζωή αμετανόητοι?

      Διαγραφή
  2. Χριστός Ανέστη Φίλιππα.

    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Φίλιππα.

    Αυτό που μας έχουν διδάξει οι Άγιοι μας είναι ότι, όλα τα "κατορθώματά" μας είναι κατά Χάρη.
    Το ποιον θα πάρει ο Θεός από αυτόν τον κόσμο είναι δική Του υπόθεση.
    Ας κάνουμε εμείς αυτά που πρέπει να κάνουμε και είναι πρώτα από όλα η επαφή μας με τα μυστήρια και αυτά μαζί με την προσευχή μας θα κάνουν θαύματα.
    Η επιθυμία μας για μετάνοια του κόσμου, ας γίνει μέρος της προσευχής μας ή τουλάχιστον ένα κερί.
    Καλώς ή κακώς ο μόνος κόσμος που μπορούμε να επέμβουμε άμεσα είναι ο εαυτός μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσωπικά, μ' αναπαύει η προσέγγιση του Παπά-Χρήστου, του γνωστού "Παπά-ΠΑΟΚ" που λέει «ότι και να έχεις κάνει, έλα στην Εκκλησία και θα τα βρούμε σιγά-σιγά».
      Νομίζω πως όταν λέμε και ξαναλέμε ότι είμαστε ανάξιοι και αμαρτωλοί και πρέπει να μετανοήσουμε και ότι εάν δεν το κάνουμε θα καταστραφούμε απομακρύνουν τον άλλον από την Εκκλησία.

      Διαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διαφωνώ απολύτως με την εννοια «ακουσια μετανοια». Δεν υφίσταται ακούσια μετανοια. Ακόμη και οι δοκιμασίες, οι πόλεμοι, οι ασθένειες, δεν εξαναγκαζουν κανένα σε μετανοια. Ο Θεός σέβεται απολύτως την ελευθερία μας. Επιτρέπει δοκιμασιες για να συνετιστουμε, μας «ωθει» προς τη μετάνοια αλλά δεν μας εξαναγκαζει ποτέ να το κάνουμε. Ως ιερέας έχω αντιμετωπίσει επανειλημμένα συνανθρωπους μας, τους οποιους ο φοβος, ο πόνος, ο πολεμος ή η απωλεια αγαπημένων προσώπων ή η ασθένεια τους έκαναν ΑΠΑΝΘΡΩΠΟΥΣ! Ολα εξαρτωνται από την απάντηση μας στις δυσκολίες και στις δοκιμασίες: ειμαστε απολύτως ελεύθεροι να πούμε το μεγάλο ΝΑΙ ή το μεγάλο ΟΧΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάτερ την ευχή σας!
      Σας ευχαριστώ για τις διασαφηνίσεις σας.

      Διαγραφή
  5. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΑΦΕΣ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΕΜΦΑΝΕΣΤΑΤΟ ΟΤΙ ΤΟ ΕΧΕΙ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΧΛΙΑΡΟΣ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΧΑΪΔΕΥΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΚΑΛΑ.

    ΕΙΤΕ ΘΕΛΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΕΙΤΕ ΔΕ ΘΕΛΟΥΜΕ, ΕΙΤΕ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ, ΕΙΤΕ ΔΕ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ, Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΑΓΑΠΗ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.!

    ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ:
    ΑΛΛΟ ΜΙΣΘΟ (Ή ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ) ΕΧΕΙ Η ΑΚΟΥΣΙΑ ΜΕΤΑΝΟΙΑ
    ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΜΙΣΘΟ ΚΑΙ ΣΤΕΦΑΝΟ ΕΧΕΙ Η ΕΚΟΥΣΙΑ,
    ΑΝ ΚΑΙ ΣΑΝ ΟΡΟΣ "ΑΚΟΥΣΙΑ" ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ, ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΕΝΝΟΕΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ.

    ΜΗΠΩΣ ΠΗΓΕΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ 40 ΦΟΡΕΣ ΣΤΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟ 40-ΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΓΕΝΩΝ;
    ΝΑ ΣΕ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΙ ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΟΙΝΩΝΗΣΕΣ, Ή ΝΑ ΜΗ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΝ ΤΟ ΜΑΛΛΟΝ ΕΞΩΓΗΙΝΟ ΤΟ ΑΝ ΚΟΙΝΩΝΗΣΕΣ 40 ΦΟΡΕΣ;

    ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΜΩΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ, ΕΙΤΕ ΤΟ ΘΕΣ ΕΙΤΕ ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΣ, ΤΟ 40-ΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΦΤΙΑΧΤΗΚΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ 40 ΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΙΝΩΝΑΝΕ (ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΟ ΚΟΛΛΗΜΑ ΦΥΣΙΚΑ ΒΑΣΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ, Ή ΒΑΣΗ ΕΜΜΥΝΟΥ ΡΥΣΕΩΣ ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ)

    ΚΙ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

    ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΙ ΣΤΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΦΗΣΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΟΤΙ ΕΑΝ 3 ΦΟΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΑ ΔΕΝ ΚΚΛΗΣΙΑΣΤΕΙΣ (ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ) ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ, ΠΑΥΕΙΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ;

    ΛΟΙΠΟΝ, ΜΑΛΛΟΝ ΠΟΛΛΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΙΑ ΠΑΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΡΟΝΤΩΝ ΞΕΡΕΙ Ο ΓΡΑΦΩΝ ΤΟ ΑΝΩΤΕΡΟ ΑΡΘΡΟ, ΑΛΛΑ ΛΙΓΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΜΠΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΔΕ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΟ..!!!

    ΝΑΙ ΦΙΛΕ ΜΟΥ, ΔΕ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΗΜΑ

    ΜΗΠΩΣ ΔΕ ΘΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΣΟΔΟΜΙΤΕΣ ΚΑΙ ΓΟΜΟΡΡΙΤΕΣ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΓΚΡΕΜΙΖΟΝΤΑΝ ΚΑΙ ΕΠΑΙΡΝΕ ΦΩΤΙΑ Η ΠΟΛΗ;;; Ε ΚΑΙ;;; ΣΩΘΗΚΑΝ;;; ΑΜ ΔΕ;;

    Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΛΙΓΟΣ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΗ Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΗΜΑ, ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ, ΑΛΛΑ ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ Η ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Η ΛΕΞΗ ΟΡΓΗ ΕΙΤΕ ΔΕΝ ΑΡΕΣΕΙ, ΕΙΤΕ ΑΡΕΣΕΙ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ:
    Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο (κεφάλαιο 3, στίχος 36): "ὁ πιστεύων εἰς τὸν υἱὸν ἔχει ζωὴν αἰώνιον· ὁ δὲ ἀπειθῶν τῷ υἱῷ οὐκ ὄψεται ζωήν, ἀλλ᾿ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ μένει ἐπ᾿αὐτόν."

    ΛΟΙΠΟΝ , ΑΝΤΕ ΑΡΧΙΣΤΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΤΩΡΑ, ΔΙΟΤΙ ΤΑ ΠΕΡΙ ΑΚΟΥΣΙΑΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΚΛΠ ΕΙΝΑΙ ΚΟΥΡΑΦΕΞΑΛΑ - Η ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.

    ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ: ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΘΑ ΤΟΝ ΔΩΣΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΥΣ, ΟΠΟΤΕ ΑΥΤΟΙ ΝΑΙ ΘΑ ΣΩΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ.

    ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΟΜΩΣ ΔΕ ΘΑ ΑΦΗΣΕΙ ΧΡΟΝΟ, ΘΑ ΠΕΣΕΙ Ο ΤΟΙΧΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ, Ή ΤΗ ΒΟΜΒΑ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΛΑΚΩΣΕΙ - ΠΡΟΣΟΧΗ ΛΟΙΠΟΝ ΔΙΟΤΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΝΑ ΜΗ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΛΠ ΚΛΠ ΜΑΛΛΟΝ ΚΑΚΟΠΡΟΑΙΡΕΤΗ ΚΑΙ ΒΟΛΕΨΙΔΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ, ΝΕΦΡΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΡΔΙΑΣ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ ΦΙΛΕ, ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΜΟΥ ΣΧΟΛΙΟ, ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙΣ ΟΧΙ ΕΜΕΝΑ, ΑΛΛΑ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΟΡΦΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΛΑΪΚΟ ΑΓΙΟ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΖΗΤΗΣΕ ΤΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΟΥ ΟΥΤΩΣ Ή ΑΛΛΩΣ ΘΑ ΕΡΧΟΤΑΝ ΣΕ 10 ΧΡΟΝΙΑ....!!!!

    ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΟ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΤΩΡΑ, ΟΣΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΘΑ ΤΗΝ ΑΚΟΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΥ Π. ΝΕΟΦΥΤΟΥ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΤΟΥ, ΟΥΤΕ ΤΟΥ ΛΑΪΚΟΥ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ, ΑΛΛΑ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΜΑΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ.

    ΓΙΑ ΑΚΟΥ ΛΟΙΠΟΝ (ΣΤΟ 1:10 ΤΟΥ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ):
    https://youtu.be/Jd8PMFUvhIM?t=4217

    ΘΑ ΣΤΟ ΠΩ ΑΜΕΣΩΣ: "ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ, ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΜΑΣ ΤΩΡΑ, ΟΣΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ" - ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ - ΑΚΟΥΣΕ ΤΟΥ ΚΙΟΛΑΣ...!!!!!

    ΚΑΛΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΛΟΙΠΟΝ...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος10/5/19, 3:46 μ.μ.

    Όταν χρησιμοποιούμε τον όρο μετάνοια ή οργή του Θεού, αγάπη, δικαιοσύνη κλπ να ανατρέχουμε στις ερμηνείες των πατέρων ώστε να μην προβάλεται η δική μας στάση στις πνευματικές ιδιότητες. Π.χ. μετάνοια δεν είναι το ψυχολογικό αυτομαστίγωμα με ενοχές αλλά αλλαγή των προτεραιοτήτων μας,στο κέντρο ο Παντοδύναμος Θεός, αλλά αναγνωρίζουμε και τις δικές μας αμαρτίες. Επίσης η δικαιοσύνη του Θεού δεν είναι η ανθρώπινη και η αμαρτία είναι που τιμωρεί τον άνθρωπο.
    Τώρα αν μερικοί δεν θέλουν τη μετάνοια τι να πούμε, αν ήταν να μην δημοσίευες τα σχόλια οπώς σου ζητήθηκε. Ας πάνε οι Έλληνες στα νησιά και μέρα μεσημέρι να είναι αντρες- γυναίκες τυλιγμένοι σαν τα φίδια αναμεταξύ τους και εμείς να μη σηκωνόμαστε νυχτιάτικα από τον βαθύ ύπνο με τον κάματο που μας περιμένει την επομένη για να παρακαλάμε για επιστροφή στην αγκαλιά του Θεού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος11/5/19, 2:06 μ.μ.

      Φοβερός ο τύπος - μας λέει να κάνουμε αναφορές σε ερμηνείες των πατέρων και μετά πας πλασάρει την άποψή του περί μετάνοιας χωρίς να πει ποιός Άγιος Πατέρας την είπε και μας το θέτει και ως παράδειγμα αυτό (π.χ.)
      Αυτό θα πει: ότι θέλω λέω...

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος11/5/19, 10:23 μ.μ.

      Μάλλον με τα δικά μου λόγια χάθηκε το νόημα.
      Διαβάζουμε με βάση τον βίο του Αγίου Σιλουανού στο https://www.hristospanagia.gr/%E1%BC%85%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CF%83%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CF%82-%E1%BD%81-%E1%BC%80%CE%B8%CF%89%CE%BD%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%E1%BC%B0%CF%83%CE%B1%CE%B3/
      «Μιά γιορτή, εἶχαν μουσική καί χορούς στό χωριό. Βλέπει ὁ Συμεών ἕναν μεσήλικα συγχωριανό του νά παίζει ἀκορντεόν καί νά χορεύει. Τόν ἐκάλεσε ἰδιαιτέρως καί τόν ρώτησε: «Πῶς Στέφανε μπορεῖς νά παίζεις καί νά χορεύεις; Δέν εἶναι ἀλήθεια πώς σκότωσες ἄνθρωπο;». Τόν εἶχε σκοτώσει σέ μιά συμπλοκή μεθυσμένων. Τότε παίρνει κατά μέρος ὁ Στέφανος τόν Συμεών καί τοῦ λέγει: «Ξέρεις, ὅταν ἤμουν στήν φυλακή προσευχήθηκα πολύ στόν Θεό νά μέ συγχωρέσει καί ὁ Θεός μέ συγχώρεσε. Γι’ αὐτό τώρα παίζω ἥσυχος». Ὁ Συμεών, πού πρίν ἀπό λίγο καί ὁ ἴδιος σχεδόν θά σκότωνε, κατάλαβε πώς μπορεῖ κανείς νά ζητήσει ἀπό τόν Θεό ἄφεση ἁμαρτιῶν καί ἐννόησε τήν εἰρήνη τοῦ συγχωρημένου φονιά». Βλέπετε πόσο θαυμαστά ὁ Θεός τόν ὁδηγεῖ ἀπό γνώση σέ ἀνώτερη γνώση… πνευματική. «Τό γεγονός αὐτό δείχνει καθαρά καί τήν εὐκρινή συνείδηση τῆς ἁμαρτίας καί τό βαθύ συναίσθημα τῆς μετάνοιας τῶν Ρώσων χωρικῶν».
      "Ο Σιλουανός με οδύνη καρδίας ζήτησε την βοήθεια του Κυρίου και άκουσε στην ψυχή του την απάντηση: «Οι υπερήφανοι πάντα έτσι υποφέρουν από τους δαίμονες». «Κυριε», είπε ο Σιλουανός, «δίδαξέ με, τι πρέπει να κάνω για να ταπεινωθεί η ψυχή μου;» Και πήρε την απάντηση: «Κράτα τον νου σου στον άδη και μη απελπίζου»." https://alopsis.gr/%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%BE%CE%AC%CF%81%CE%B9-%CE%BF-%CE%AC%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CF%83%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CF%82-%CE%BF-%CE%B1%CE%B8/
      Αυτό για τη δικαιοσύνη του Θεού μπορεί πάλι να μην το απέδωσα σωστά, όποιος ενδιαφέρεται και αντιλαμβάνεται καλύτερα ας ακούσει ομιλίες του επισκόπου Λεμεσού για τους μακαρισμούς (ερμηνεία "Μακάριοι οι διψώντες και οι πεινώντες την δικαιοσύνην") ή ερμηνεία ψαλμών κλπ να με διορθώσει σε ό,τι δεν μετέφερα-κατάλαβα σωστά.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος11/5/19, 11:20 μ.μ.

      Δεν ξέρω αν κατάλαβα το παρακάτω σωστά από το άγιο Ισαάκ τον Σύρο και τα "Ασκητικά":

      "Να γίνεις κήρυκας της αγαθότητας και της αγάπης του Θεού που, ενώ είσαι ανάξιος, σε φροντίζει και, ενώ τα χρέη σου σ’ αυτόν είναι πολλά, δε σε εκδικείται, παρά για τα μικρά καλά σου έργα που αντιπαρέχει μεγάλες δωρεές. Μη καλέσεις λοιπόν το Θεό δίκαιο, γιατί η δικαιοσύνη του δε φαίνεται στα αμαρτωλά σου έργα. Και αν ο Δαβίδ τον ονομάζει δίκαιο και ευθύ, όμως ο Υιός του Κύριος Ιησούς Χριστός μας φανέρωσε «ότι μάλλον είναι αγαθός και χρηστός» (Λκ. 6, 35). Είναι αγαθός, λέει,για τους πονηρούς και τους ασεβείς. Και πως μπορείς να ονομάζεις το Θεό δίκαιο, άμα διαβάσεις στο κεφάλαιο του ευαγγελίου που γράφει για το μισθό των εργατών; Λέει λοιπόν εκεί: «Φίλε, δε σε αδικώ. Θέλω να δώσω σ’ αυτόν τον τελευταίο όσα και σε σένα. Ή μήπως επειδή είμαι καλός, το μάτι σου γεμίζει από ζήλια;» (Ματθ. 20, 13). Πως πάλι μπορεί να ονομάζει κανείς το Θεό δίκαιο, άμα διαβάσει για τον άσωτο γιο, που σκόρπισε τον πλούτο ασωτεύοντας; Πώς έτρεξε ο πατέρας του και, μόνο με την κατάνυξη και τη συντριβή που έδειξε, έπεσε στον τράχηλό του, και του έδωσε εξουσία να χαίρεται μέσα στον πλούτο του; Και αυτά βέβαια για τον πατέρα του δεν τα είπε κανένας άλλος ώστε να διστάσουμε να τον πιστέψουμε, αλλ’ ο ίδιος ο Υιός του Θεού. Αυτός με τη δική του μαρτυρία μας βεβαίωσε ότι έτσι έχει το πράγμα. Που βλέπεις λοιπόν τη δικαιοσύνη του Θεού; Στο ότι ήμασταν αμαρτωλοί και ο Χριστός πέθανε για μας; Εάν λοιπόν ο Θεός σ’ αυτή τη ζωή είναι ελεήμων και εύσπλαχνος, ας πιστέψουμε ότι ο Θεός δεν μπορεί να αλλοιωθεί. Λέει ο άγιος Κύριλλος στην ερμηνεία της Γενέσεως: Να φοβάσαι το Θεό από αγάπη και όχι από το σκληρό όνομα της δικαιοσύνης που του δώσανε. Αγάπησέ τον, λοιπόν, όπως έχεις χρέος να τον αγαπήσεις, και όχι για τα μέλλοντα αγαθά που περιμένεις να σου δώσει, αλλά για όσα λάβαμε, και μόνο για τούτον τον κόσμο που δημιούργησε για μας και μας τον χάρισε. Γιατί, είναι κανείς που μπορεί να ανταμείψει το Θεό για ό,τι μας χάρισε; Που είναι η δίκαιη ανταπόδοση στα έργα μας; Ποιος έπεισε το Θεό να μας δημιουργήσει; Και υπάρχει κανείς να τον παρακαλεί για λογαριασμό μας όταν γινόμαστε αχάριστοι; Και όταν κάποτε δεν υπήρχαμε, ποιος ξύπνησε εκείνο το σώμα μας και το έφερε στη ζωή; Ας νιώθουμε, λοιπόν, ευγνωμοσύνη και αγάπη για όσα η άφατη φιλανθρωπία του Θεού μας χάρισε και συνεχίζει να μας χαρίζει."
      https://agiostheologos.gr/pdf/isaak_o_syros.pdf

      Διαγραφή
  9. ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΕΟ ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΑ, ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΣΙΓΝΩΣΤΟ ΟΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ: 1. ΑΠΟ ΦΟΒΟ 2. ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΒΟΥΜΕ ΜΙΣΘΟ ΚΑΙ 3. ΑΠΟ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΘΕΟ.

    ΑΣ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΟΡΦΥΡΙΟ ΤΙ ΛΕΕΙ ΓΙ ΑΥΤΑ (ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΟΥ ΣΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ):

    «Τον Χριστό να Τον αισθανόμαστε σαν φίλο μας. Πέφτομε; Αμαρτάνομε; Με οικειότητα, αγάπη κι εμπιστοσύνη να τρέχομε κοντά Του· όχι με φόβο ότι θα μας τιμωρήσει αλλά με θάρρος, που θα μας το δίδει η αίσθηση του φίλου…
    (Ο ΦΟΒΟΣ ΔΕΝ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΕΝ ΤΕΛΕΙ, ΑΛΛΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΤΑΔΙΟ - ΓΙΑ ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΙ ΛΕΕΙ ΜΕΤΑ)
    Η έννοια του φόβου είναι καλή για τα πρώτα στάδια. Ο άνθρωπος ο αρχάριος συγκρατείται από το κακό με τον φόβο. Και ο φόβος είναι απαραίτητος, εφόσον είμαστε υλικοί άνθρωποι και χαμερπείς. Αλλ’ αυτό είναι ένα στάδιο, ένας χαμηλός βαθμός σχέσεως με το θείον.
    (ΚΑΙ ΑΜΕΣΩΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΜΑΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΟ 2ο ΣΤΑΔΙΟ, ΤΗΝ ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ)
    Το πάμε στη συναλλαγή, προκειμένου να κερδίσομε τον Παράδεισο ή να γλιτώσουμε την κόλαση. Αυτό, αν το καλοεξετάσουμε, δείχνει κάποια ιδιοτέλεια, κάποιο συμφέρον.
    (ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΤΕΛΕΙΑ ΣΧΕΣΗ)
    Εμένα δεν μου αρέσει αυτός ο τρόπος. Όταν ο άνθρωπος προχωρήσει και μπει στην αγάπη του Θεού, τι του χρειάζεται ο φόβος; Ό,τι κάνει, το κάνει από αγάπη κι έχει πολύ μεγαλύτερη αξία αυτό. Το να γίνει καλός κάποιος από φόβο στον Θεό κι όχι από αγάπη δεν έχει τόση αξία.
    (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΠΟΥ ΞΑΝΑΣΥΝΔΕΕΙ ΤΟ ΦΟΒΟ ΩΣ ΑΡΧΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ - ΑΚΟΥΣΤΕ)
    Προσπαθώντας διά του φόβου μπαίνομε σιγά σιγά στην αγάπη του Θεού. Πάει τότε η κόλαση, πάει ο φόβος και ο θάνατος. Ενδιαφερόμαστε μόνο για την αγάπη του Θεού. Κάνομε το παν γι’ αυτή την αγάπη. Όταν αυτό πετύχεις, τι άλλο θέλεις; Κέρδισες το παν. Ζεις τον Χριστό και ο Χριστός ζει μέσα σου».
    Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης, Βίος και Λόγοι, εκδ. Ι.Μ. Χρυσοπηγής, Χανιά 2003, σελ. 232-235.

    ΟΠΟΙΟΣ ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ, ΝΟΜΙΖΕΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΤΑΧΤΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΣΤΟ 3ο ΣΤΑΔΙΟ, ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΙΑ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΕΤΥΧΕ, ΤΟΤΕ ΑΥΤΟΣ ΚΙ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΙ ΤΟΝ ΝΟΥ ΤΟΥ, ΑΥΤΟΣ ΚΙ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ.

    ΤΟ ΕΙΠΕ ΚΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ, ΜΑΣ ΕΔΕΙΞΕ ΤΑ 3 ΣΤΑΔΙΑ.

    ΜΑΚΑΡΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΑΓΑΠΟΥΣΑΜΕ ΤΟ ΘΕΟ ΟΠΩΣ ΘΑ ΗΘΕΛΕ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΤΟΝ ΑΓΑΠΑΜΕ.
    ΟΛΗ Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΘΕΟ.!
    ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ.!

    ΟΠΟΙΟΣ ΛΕΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΟΤΙ ΤΟΝ ΑΓΑΠΑΕΙ (ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΙΑ ΑΓΑΠΗ) ΑΠΟ ΤΩΡΑ, ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΟΣ: ΕΑΝ ΠΕΙ ΟΤΙ ΑΓΑΠΑΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟ ΘΕΟ, ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΕΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΟΤΑΝ ΠΙΚΡΑΙΝΕΙ ΤΟ ΘΕΟ ΜΕ ΤΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ, ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΘΕΩΡΕΙ ΛΙΓΟ ΑΓΙΟ ΙΣΩΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΤΟ ΘΕΟ, ΔΗΛΑΔΗ ΕΝΑΣ ΕΓΩΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΟΣ.

    ΕΦΟΣΟΝ ΑΜΑΡΤΑΝΟΥΜΕ, ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟΝ ΑΓΑΠΑΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ.

    (η συνέχεια στο επόμενο σχόλιο...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. (η συνέχεια από το προηγούμενο σχόλιο...)

    ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΕΠΙΣΗΣ, ΕΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ, ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΟΙΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟ ΘΕΟ.
    ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ΤΗ ΛΕΝΕ "ΑΥΤΟΜΑΣΤΙΓΩΜΑ", ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΠΟΥΝ ΑΥΤΟΜΕΜΨΙΑ, ΠΟΥ ΠΑΡΕΠΙΠΤΟΝΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΡΕΤΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ, ΔΗΛΑΔΗ Η ΑΡΕΤΗ ΤΟΥ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ.
    ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ, ΤΟΤΕ ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΔΕΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΛΕΕΙ, ΟΠΩΣ ΑΠΛΑ ΛΕΜΕ: "ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΩ" ΟΤΑΝ ΔΕΧΟΜΑΙ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (ΠΑΛΙ ΕΔΩ ΚΑΠΟΙΟΙ ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΝΕ ΤΙΜΩΡΙΑ)

    ΙΔΟΥ ΕΝΑ LINK ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΜΕΜΨΙΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΓΚΥΡΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΑΤΕΡΩΝ:
    https://agiameteora.net/index.php/%CE%BF%CF%81%CE%B8%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BE%CE%B1-%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B1/%CE%BF%CF%81%CE%B8%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BE%CE%B1-%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B1/8346-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%B5%CE%BC%CF%88%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%80%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%BE%CE%B5%CF%87%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B7-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%AC-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B7-%CE%B1%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%AE.html

    ΑΝΑΦΕΡΩ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΝΟΝΑ ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΤΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ, ΟΠΟΥ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΑΣ ΛΟΙΠΟΝ. ΓΙΑ ΑΚΟΥΣΤΕ:

    Ό Μέγας Κανών μας διδάσκει το σπουδαίο μάθημα της αυτομεμψίας• μόνοι μας να ελέγχουμε τον εαυτό μας, να τον καθίζουμε στο εδώλιο, να τον κατηγορούμε, να τον τιμωρούμε. Μας οπλίζει με το σπουδαίο όπλο της αυτομεμψίας, για να νικήσουμε τον εγωισμό, την υπερηφάνεια, την αλαζονεία, το υψηλό φρόνημα, ώστε να γίνουμε ταπεινοί τελώνες και να λέμε «Ό Θεός, ιλάσθητι μοι τω αμαρτωλώ» (Λουκ. 18,13). Τότε θα εφαρμόσουμε εκείνο πού είπε ό Χριστός• «Ή βασιλεία των ουρανών βιάζεται, και βιασταί άρπάζουσιν αυτήν» (Ματθ. 11,12).

    ΚΑΛΗ ΦΩΤΙΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.
    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος11/5/19, 3:46 μ.μ.

      Ωραία τα διευκρινίζεις και καλά έκανες που παραθέτεις τις ερμηνείες του αγίου Πορφυρίου. Γιατί όταν λέμε μια φράση σκέτη ο άλλος μπορεί να μη γνωρίζει όλο το υπόβαθρο και να του μένει μια Α εντύπωση. Όπως επίσης εκείνα που έλεγε ο άγιος για τη χαρά, την οποία δίνει ο Θεός, να έχουμε υπόψη, μπορεί και να κάνω λάθος αλλά τον σύγχρονο άνθρωπο μπορεί να τον αγγίζει πιο πολύ.
      Όσο για τη λέξη "αυτομαστίγωμα" τη χρησιμοποίησα συνειδητά αντί της αυτομεμψίας γιατί εννοούσα ότι είναι άλλο η συναίσθηση των αμαρτιών μας με την οντολογική διάσταση, με την αίσθηση ότι εμείς ως άνθρωποι φταίμε για εκείνο και το άλλο αλλά ο Θεός Πατέρας είναι ο πατέρας του άσωτου που περιμένει να κινηθούμε προς Αυτόν και άλλο μια ψυχολογική κατάσταση αδιεξόδου για αμαρτίες και σφάλματα που δεν μπορούμε να αλλάξουμε. Νομίζω αυτό πιστεύουν όσοι κουράζονται με τον όρο μετάνοια. Γιατί υπάρχει το άλλο άκρο να λυγίζει από το βάρος. Μπορεί και να κάνω λάθος, δεν ξέρω. Εξάλλου δεν καταλαβαίνω πολλά, όπως π.χ. την απάντηση που έδωσε ο Θεός στον Ιώβ.

      Διαγραφή
    2. ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ ΑΔΕΛΦΕ, Σ' ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΟΥ.
      ΘΑ ΣΟΥ ΜΙΛΗΣΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ, ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ (ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΙΑ ΜΕΝΑ) ΠΟΣΟ ΔΙΚΙΟ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΒΙΩΣΑ.
      ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΤΩΡΑ ΣΟΥ ΜΙΛΑΩ ΔΙΠΛΑ - ΚΑΙ ΑΓΙΟΠΑΤΕΡΙΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΕΜΠΡΑΚΤΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΑΓΙΟΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΛΟΓΩΝ.

      ΣΟΥ ΛΕΩ ΛΟΙΠΟΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΘΕΙΣ ΣΩΣΤΑ, ΞΑΝΑΛΕΩ "ΣΩΣΤΑ" ΤΙΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΤΕΙΣ, ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΝΟΙΩΘΕΙΣ ΟΤΕ ΕΦΥΓΕ ΕΝΑ ΒΑΡΟΣ ΑΠΟ ΕΠΑΝΩ ΣΟΥ.
      ΤΟ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟ "ΣΩΣΤΑ"... ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ... ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΩΣΤΗ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ... ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΑ ΑΝΑΛΥΣΩ ΟΛΑ (ΟΧΙ ΔΙΚΕΣ ΜΟΥ ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΛΛΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΑ), ΑΛΛΑ ΘΑ ΠΩ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ - ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ:

      1. ΝΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΕΙΣΑΙ ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙΣ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ - ΔΙΌΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΞΟΜΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΜΕΤΑΝΟΟΥΝ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΞΟΜΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ (ΠΑΡΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΒΑΠΤΙΣΜΕΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ) - ΚΑΙ ΤΑ 2 ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ.

      2. ΝΑ ΜΗΝ ΕΓΙΝΕ ΠΛΗΡΗΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ - ΛΕΝΕ ΠΑΛΙ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ (ΣΕ ΔΕΚΑΔΕΣ ΚΥΡΗΓΜΑΤΑ ΤΟ ΑΚΟΥΣ ΑΥΤΟ) ΟΤΙ ΕΑΝ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΘΕΙΣ ΟΛΑ ΚΑΙ ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ ΣΟΥ ΚΡΥΨΕΙΣ ΕΝΑ, ΤΟΤΕ ΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ ΟΛΗ Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕΝΟΥΝ ΑΣΥΓΧΩΡΗΤΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ. ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΝΩ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ (ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ - Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ, ΕΚΤΟΣ ΣΟΒΑΡΩΝ ΛΟΓΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΑΝΩ ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΔΩ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΩ) ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΝΑΝ ΛΕΝΕ ΤΑ ΜΙΣΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΚΛΠ.

      3. ΣΕ ΠΟΛΥ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ (Π.Χ. ΔΥΣΚΟΛΑ ΝΑ ΤΟΝ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΚΛΠ ΚΛΠ). ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ, ΕΧΕΙ ΜΙΛΗΣΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ "ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΑΡΙΟΝ" - ΤΟ ΕΧΩ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ.
      ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΔΙΑΘΕΣΗ (ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΜΗ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΤΟ 1 ΚΑΙ ΤΟ 2 ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ), ΤΟΤΕ Ο ΘΕΟΣ ΘΑ ΔΕΙ ΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΘΑ ΤΟ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΕ ΚΑΛΟ ΓΙ ΑΥΤΟΝ ΤΕΛΙΚΑ, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΥΠΟΜΟΝΗ. ΠΑΝΤΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ, ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ, ΟΠΩΣ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΓΙΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ.

      (η συνέχεια στο επόμενο σχόλιο...)

      Διαγραφή
    3. (η συνέχεια από το προηγούμενο σχόλιο...)

      ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΓΑΠΗΤΕ ΑΔΕΛΦΕ, ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΟΤΙ Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΠΑΝΤΑ ΑΝΑΠΑΥΕΙ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΚΟΥΡΑΖΕΙ, ΟΥΤΕ ΟΤΑΝ ΜΕΤΑΝΟΟΥΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΑΚΟΥΜΕ ΓΙΑ ΜΕΤΑΝΟΙΑ.

      Η ΚΟΥΡΑΣΗ ΑΥΤΗ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΥ ΒΓΑΙΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΟΤΙ ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΛΑ Ή ΠΡΙΝ, Ή ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ, Ή ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΕ ΑΝΑΠΑΥΣΗ ΤΟ ΙΕΡΟ ΑΥΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ. ΦΥΣΙΚΑ ΑΚΟΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΕΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΕΞΟΛΟΓΗΣΗ.!
      ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΠΟΥ ΕΙΤΕ ΘΑ ΣΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙ (ΕΙΣ ΙΑΣΗΝ ΨΥΧΗΣ ΤΕ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ), ΕΙΤΕ ΘΑ ΕΙΝΑΙ "ΠΥΡ ΓΑΡ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟΥΣ ΑΝΑΞΙΟΥΣ ΦΛΕΓΟΝ" ΟΠΩΣ ΛΕΜΕ ΣΤΗΝ ΕΥΧΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΛΗΨΕΩΣ.

      ΟΠΟΤΕ, ΕΑΝ ΟΛΑ ΘΑ ΒΑΙΝΟΥΝ ΚΑΛΩΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΑΝΑΠΑΥΕΙ ΤΟ ΙΕΡΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΜΑΣ, ΤΟΤΕ ΘΑ ΝΟΙΩΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗ ΧΑΡΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΜΙΛΟΥΣΕ ΟΠΩΣ ΛΕΣ ΚΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ, ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΒΕΒΑΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.
      (ΕΞΑΛΛΟΥ ΣΕ ΠΟΙΑ ΕΠΟΧΗ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΕΝ ΖΗΤΟΥΣΕ ΤΗ ΧΑΡΑ; ΜΗΠΩΣ ΤΩΡΑ ΣΕ ΡΙΧΝΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΛΑΚΚΟΥΣ ΤΩΝ ΛΕΟΝΤΩΝ ΩΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙΣ ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΤΗ ΧΑΡΑ; ΕΓΩ ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΟΤΙ ΜΑΛΛΟΝ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΙ ΕΙΧΑΝ ΑΝΑΓΚΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΗ ΧΑΡΑ ΑΝ ΤΟ ΘΕΤΟΥΜΕ ΕΤΣΙ ΤΟ ΘΕΜΑ...)

      ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΛΟΙΠΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΥΧΝΗ, ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ (ΟΠΩΣ ΘΑ ΜΑΣ ΟΡΙΣΕΙ Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΜΑΣ), ΝΗΣΤΕΙΑ ΟΠΩΣ ΟΡΙΖΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ ΙΔΙΩΣ ΤΕΤΑΡΤΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΤΩΡΑ ΤΡΩΜΕ ΛΑΔΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ), ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΣ ΤΑΚΤΙΚΟΤΑΤΟΣ (ΤΟ ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ), ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΤΟ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ (ΚΑΤ' ΕΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΥΤΑ) ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΟΣΟ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΛΠ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΘΩΝ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΒΑΛΛΟΥΜΕ (ΕΝΑ ΠΡΟΣ ΕΝΑ) ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΜΕ (Π.Χ. ΕΙΜΑΙ ΕΓΩΪΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑΠΕΙΝΟΦΡΩΝ). ΑΥΤΑ.!

      Ο ΘΕΟΣ ΜΑΖΙ ΣΟΥ.
      ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.!

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος12/5/19, 1:16 μ.μ.

      Απλά και για να μην με κατηγορούν ότι λέω δικά μου με το μετάνοια και λέγοντας "οντολογική διάσταση" ήθελα να αποδώσω-ίσως ανεπιτυχώς- με 2 λέξεις αυτό που γράφει ο π. Αλέξανδρος Σμέμαν στο "Μεγάλη Σαρακοστή" και υπάρχει σε pdf (όποιος δεν το διάβασε χάνει):
      https://blogs.sch.gr/ktsiotas/files/2016/05/%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B7-%CF%83%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%AE-%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%AC%CF%83%CF%87%CE%B1.pdf

      "ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΡΙΑ(Κυριακή του Ασώτου)
      ...
      Μια μακρινή χώρα! Είναι ο μοναδικός ορισμός της ανθρώπινης κατάστασης που θα πρέπει να αποδεχτούμε και να τον οικειοποιηθούμε καθώς αρχίζουμε την προσέγγισή μας στο Θεό. Ένας άνθρωπος που ποτέ δεν είχε αυτή την εμπειρία, έστω και για λίγο, που ποτέ δεν αισθάνθηκε ότι είναι εξόριστος από το Θεό και από την αληθινή ζωή, αυτός ποτέ δε θα καταλάβει τι ακριβώς είναι ο Χριστιανισμός. Και αυτός που νιώθει «σαν στο σπίτι του» σ' αυτόν τον κόσμο και στη ζωή του κόσμου τούτου, που έμεινε άτρωτος από τη νοσταλγία για μια άλλη πραγματικότητα,αυτός δε θα καταλάβει τι είναι μετάνοια.
      Η μετάνοια συχνά ταυτίζεται με μια ψυχρή και «αντικειμενική» απαρίθμηση αμαρτιών και παραβάσεων, όπως μια πράξη «ομολογίας ενοχής» ύστερα από μια νόμιμη μήνυση. Η εξομολόγηση και η άφεση αμαρτιών θεωρούνται σαν να ήταν δικαστικής φύσεως. Αλλά παραβλέπεται κάτι πολύ ουσιαστικό χωρίς το οποίο ούτε η εξομολόγηση ούτε η άφεση έχει κάποιο πραγματικό νόημα ή κάποια δύναμη. Αυτό το «κάτι» είναι ακριβώς το αίσθημα της αποξέν ωσης από το Θεό, από τη μακαριότητα της κοινωνίας μαζί Του, από την αληθινή ζωή όπως τη δημιούργησε και μας την έδωσε Εκείνος. Αλήθεια, είναι πολύ εύκολο να εξομολογηθώ ότι δεν νήστεψα τις καθορισμένες για νηστεία μέρες, ή ότι παράλειψα την προσευχή μου ή ότι θύμωσα. Αλλά είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα να παραδεχτώ ξαφνικά ότι έχω αμαυρώσει και έχω χάσει την πνευματική μου ομορφιά, ότι είμαι πολύ μακριά από το πραγματικό μου σπίτι, την αληθινή ζωή και ότι κάτι πολύτιμο και αγνό και όμορφο έχει ανέλπιστα καταστραφεί στη δομή της ύπαρξής μου. Παρ' όλα αυτά όμως, αυτό και μόνο αυτό, είναι μετάνοια και, επί πλέον, είναι μια βαθιά επιθυμία επιστροφής, επιθυμία να γυρίσω πίσω, να αποκτήσω ξανά το χαμένο σπίτι. Έλαβα από το Θεό θαυμαστά πλούτη: πρώτα απ' όλα τη ζωή και τη δυνατότητα να τη χαίρομαι, να την ομορφαίνω με νόημα, αγάπη και γνώση: ύστερα — με το Βάπτισμα — έλαβα τη νέα ζωή από τον ίδιο το Χριστό, τα δώρα του Αγίου Πνεύματος, την ειρήνη και τη χαρά της ουράνιας Βασιλείας. Έλαβα τη γνώση του Θεού και μέσα απ' αυτή, τη δυνατότητα να γνωρίσω καθετί και τη δύναμη να είμαι «τέκνον Θεού». Και όλα αυτά τα έχασα, τα χάνω καθημερινά, όχι μόνο με τις συγκεκριμένες «αμαρτίες» και τις «παραβάσεις» αλλά με την αμαρτία όλων των αμαρτιών: την απομάκρυνση της αγάπης μου από το Θεό, προτιμώντας την «μακρινή χώρα» από το όμορφο σπίτι του Πατέρα.Η Εκκλησία όμως είναι εδώ παρούσα για να μου θυμίζει τι έχω εγκαταλείψει, τι έχω χάσει.
      ...

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος12/5/19, 1:18 μ.μ.

      (συνέχεια από το προηγούμενο του π. Αλέξανδρου Σμέμαν)
      "Το Μέγα προκείμενο αυτής της ημέρας αναγγέλλει την αρχή της Μεγάλης Σαρακοστής.
      "Μη αποστρέψης το πρόσωπό σου από του παιδός σου, ότι θλίβομαι· ταχύ επάκουσόν μου· πρόσχες τη ψυχή μου, και λύτρωσαι αυτήν." Ακούστε τη θαυμάσια μελωδία του στίχου τούτου, αυτή την κραυγή που ξαφνικά γεμίζει την εκκλησία «... ότι θλίβομαι!» — και θα καταλάβετε το σημείο από το οποίο ξεκινάει η Μεγάλη Σαρακοστή: το μυστηριώδες μίγμα της ελπίδας με την απογοήτευση, του φωτός με το σκοτάδι. Η όλη προετοιμασία έφτασε πια στο τέλος. Στέκομαι μπροστά στο Θεό, μπροστά στη δόξα και στην ομορφιά της Βασιλείας Του. Συνειδητοποιώ ότι ανήκω σ' αυτή, ότι δεν έχω άλλη κατοικία, ούτε άλλη χαρά, ούτε άλλο σκοπό. Συναισθάνομαι ακόμα ότι είμαι εξόριστος από αυτή μέσα στο σκοτάδι και στη λύπη της αμαρτίας γι' αυτό «θλίβομαι»! Τελικά παραδέχομαι ότι μόνο ο Θεός μπορεί να με βοηθήσει σ' αυτή τη θλίψη, ότι μόνον σ' Αυτόν μπορώ να πω «πρόσχες τη ψυχή μου». Μετάνοια πάνω απ' όλα, είναι το απελπισμένο κάλεσμα για τη θεία βοήθεια."

      Διαγραφή
    6. ΜΟΝΟ ΛΟΓΙΑ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ, ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΜΕ ΣΥΓΚΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΒΙΩΜΑΤΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ.!
      ΕΠΙΣΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ ΛΟΓΙΑ ΠΑΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΡΟΝΤΩΝ (ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΗ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΧΘΕΝΤΕΣ ΑΓΙΟΥΣ, ΕΙΤΕ ΕΝ ΖΩΗ, ΕΙΤΕ ΚΟΙΜΗΘΕΝΤΩΝ) ΠΟΥ ΟΥΔΕΝ ΜΕΜΠΤΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥΣ.!

      ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΚΡΑΤΑΩ ΧΙΛΙΕΣ ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙΣ, ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΟΥΚ ΟΛΙΓΑ ΔΙΑΒΑΣΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟ-ΑΠΟΨΕΩΝ ΠΕΡΙ "ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΣΙΑΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ" ΚΛΠ ΚΛΠ.
      π.χ. https://www.katanixis.gr/2014/03/blog-post_676.html


      ΠΑΡΕΠΙΠΤΟΝΤΩΣ: ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ ΚΑΝΑΛΙΟΥ ΜΑΣ, ΜΕ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΕΜΠΟΝΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ" (ΟΧΙ ΧΑΪΔΟΛΟΓΗΜΑΤΑ) ΠΟΥ ΖΗΤΗΣΕ Η ΙΔΙΑ Η ΠΑΝΑΓΙΑ, ΤΟ ΟΠΟΙ0 (ΒΙΝΤΕΟ) ΦΤΙΑΧΤΗΚΕ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΔΩ, ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΤΙΣ 7000 ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 4 ΜΕΡΕΣ.
      ΒΛΕΠΕΙΣ Ο ΕΝΕΡΓΕΙ ΘΕΟΣ;
      ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ:
      "ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΟΥ, αφού είναι να γίνει το κακό, που είναι να γίνει, ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΧΑΣΩ ΤΟΝ ΥΠΝΟ ΜΟΥ;"
      https://www.youtube.com/watch?v=hR66ONGwR68

      ΕΠΙΣΗΣ ΠΕΡΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΒΙΝΤΕΟ:
      https://www.youtube.com/watch?v=5pM04KKVYHs

      Διαγραφή
  11. ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ:
    ΙΔΟΥ ΤΟ ΝΕΟ ΒΙΝΤΕΟ ΣΤΟ ΚΑΝΑΛΙ, ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΤΟΝ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟ, ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΑΦΟΡΜΗ ΓΙ ΑΥΤΟ:

    ΝΕΟ ΒΙΝΤΕΟ (εχει ήδη πάνω από 1000 προβολές):
    "ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΟΥ, αφού είναι να γίνει το κακό, που είναι να γίνει, ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΧΑΣΩ ΤΟΝ ΥΠΝΟ ΜΟΥ;"
    https://www.youtube.com/watch?v=hR66ONGwR68

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γράφετε μόνο με Ελληνικούς χαρακτήρες.
Σχόλια που δεν δεν είναι σοβαρά θα διαγράφονται.
Η ευθύνη των σχολίων ανήκει αποκλειστικά και μόνο στους σχολιαστές.